Eftermiddagen smakar

Eftermiddagen har en smak av viss sötma.

Sitter på kontoret och det är egentligen bara tio minuter kvar av arbetsdagen, men jag avser att bli kvar lite till. Det kan vara skönt att plusflexa något iallafall någon gång. Gudar ska veta att det är allt annat än osällan. Lönesystemet vet det iallafall redan. Röda siffror kastas i ansiktet på mig där. Jag behöver knappt ens logga in längre. Det räcker att jag går förbi en terminal…

Eftermiddagen smakar dessutom en smula beskt.

Mitt snus är slut och av någon tjofaderittananledning har jag inte med mig något betalkort med vare sig pengar eller kredit i dagens plånbok. Bara ett ICA-kort på vilket det förvisso finns pengar med dock pengar som av någon för mig okänd anledning anses vara indisponibla.
Jag biter ihop. Bokstavligt talat. Under läppen har jag ihopknycklat hushållspapper.

Eftermiddagen smakar dessutom kaffe.

Jag är trött och har så varit hela dagen. Galet trött. Det är jag förvisso om måndagar men idag har det bara varit löjligt. Tiotalet muggar kaffe har varvats med en och en annan varm choklad men likväl är det kaffe jag smakar i min mun. Och doftar hela jag. Jag är en kaffe.

Eftermiddagen har en smak av viss sötma.

Jag är stolt över att ha klarat mig genom en arbetsdag. En hel sådan. Snart en med plusflex.

Jag hatar mitt jobb.

, , ,

  1. Lämna en kommentar

Lämna en kommentar